Přírodní zdroje kolagenu

Ze kterých základních potravin získáme kolagen nejvíce, případně které potraviny podporují přirozenou tvorbu kolagenu v těle?

 

Vejce

Ideálně pouze vaječné bílky. Kromě bílkovin obsahují vaječné bílky také lysin, prolin a kolagen. Důležité pro naše zdraví jsou všechny tyto látky, takže konzumace vajec se určitě doporučuje. Díky tomu získáte velké množství kolagenu přímo, nepřímo pak podpoříte přirozenou produkci kolagenu ve vašem těle.

 

Batáty

Batáty mají nízkou kalorickou hodnotu, dále celou řadu výživových látek vhodných pro naše tělo a v neposlední řadě obsahují vitamín A. Tento vitamín dokáže přímo stimulovat tvorbu kolagenu v lidském těle.

 

Ryby

Pro příjem kolagenu se doporučují hlavně ryby tučné, jako je losos, tuňák a makrela. Tyto ryby jsou primárně zdrojem mega-3 mastných kyselin, které v sobě přímo obsahují zvýšené množství kolagenu.

 

Plody moře

Bohaté na obsah a tvorbu kolagenu jsou ústřice. Jsou také dobrým zdrojem železa a vitamínu C. Skvělé zároveň je, že jejich kalorická hodnota je minimální.

 

Zelenina

Na kolagen není bohatá každá zelenina. Mezi ty bohaté na kolegen ovšem patří špenát. Obsahuje železo a vitamín C, které pomáhají tělu v přirozené tvorbě kolagenu. Dále doporučujeme kapustu a brokolici, nebo třeba zelí a řeřichu. Bohatá na vitamín C  jsou případně rajčata.

 

Vývar z kostí

Při vaření vývaru se z kostí uvolňuje kolagen do polévky a ta je tedy skvělým zdrojem kolagenu.

 

Citrusové plody

Citrony, pomeranče, nebo grep jsou bohaté na vitamín C, který naše tělo potřebuje k přirozené produkci kolagenu.

 

Někdo raději možná sáhne po produktech, které ale nemusí patřit k nejoblíbenějším. Jsou jimi tlačenka, sulc, nebo gumoví medvídci.

 

Přírodní zdroj kolagenu polévka vývar z kostí