Co jíst na bolavé klouby?

Bolest kloubů se často velmi podceňuje a v mladším věku se dostatečně lidé nevěnují prevenci. Když už klouby bolí, může být pozdě dohnat časový handicap.

 

Bolest kloubů bývá často způsobena zvýšenou fyzickou zátěží. V horších případech může jít přímo o nějaké kloubní onemocnění. Ať jedno, či druhé, není dobré péči o klouby podcenit a je dobré, když svým kloubům každý věnuje dostatečnou péči už v období, kdy na bolest kloubů třeba ani člověk netrpí.

 

Základním stavebním kamenem kloubů je kolagen. Ten je třeba tělu pravidelně doplňovat, protože si ho sice umí samo vyproduktovat, ale jen v omezené míře. Kolagen je obsažen v běžné přirozené formě např. ve vejcích, tučných rybách a zelenině (špenát, kapusta, brokolice atd.). Druhou možností je zapojit do jídelníčku potraviny, které jsou bohaté na vitamín C a na hořčík. Obě tyto látky totiž stimulují v těle zvýšení vlastní produkce kolagenu.

 

Pokud nejste dostatečně pečliví na dodržování speciálního stravování, zvolte některý z nutričních přípravků kloubní vuýživy, která vám zajistí nejen dostatečné množství kolagenu, ale také dalších látek (chondroitin, glukosamin, MSM), které podporují váš zdravý pohybový aparát.

 

 

Co jíst na bolavé klouby